onsdag den 15. august 2012

Fin klædt på med slips... DIY ( Til Drenge)

 Selv en Lilleman kan da også være lidt fin i det, med en anelse Coolhed over sig, Inspirationen har jeg fra min lillesøster, hun er altid farverig, fuld af sjove påfund, går i det hun føler sig tilpas i(no mater what), og det har altid et tvist af Coolhed over sig... hun er rimelig Smooth hvis jeg skal sætte ord på det.
 Så to helt almindelige T-Shirts har fået applikeret slips på, simpelt og enkelt, og en nem og hurtig ide til en personlig gave.

Du skal bruge en T-Shirt,
Vlisofix som stryges på stoffet og limer på begge sider.
Skabelon til Slips.(jeg har lavet en selv efter t-shirtens mål)
Symaskine eller håndsygnings kunnen. 

Start med at Overføre dit slipse mønster til Vlisofixen, klips det ud så der er lidt ekstra papir uden om slipset du lige har tegnet,det samme gøres med knuden.


 Stryg nu Vlisofixen på stoffet og skal det gøre helt rigtig, vendes slipsedelen så det skråt på stoffet, og knuden lægges lige,(her omvendt pga, mønstret på stoffet)
når delene er strøget fast og klippes ud efter stregen,
find midten på T-shirten og stryg slipset fast, knuden skal kun lige dække toppen af slipse delen.


Så skal symaskinen frem eller Nålen hvis man er så sej :)


Sy med tætte zikzak sting langs kanten af slipset start med at sy knude delen.
(har din maskine applikations søm, så brug evt. denne)

 Når slipset er syet fast hele vejen rundt, (sy ikke frem og tilbage)
trækkes sytråden om bag på T-shirten og lukkes ved at slå et par knuder på tråden, klip resten af.
Pres fra bagsiden.


Vupti, et styks smart ass T-shirt.


7 kommentarer:

Susan (Annasmorblogger) sagde ...

Cool! det må klart prøves af.

Retro-Couture sagde ...

det er bare smart!!

MilAsBaNdilaS sagde ...

He he.. sjovt, det må jeg prøve :0)
Måske jeg skal teste først på en af kæresten's t-shirts -gg-

Josefine sagde ...

Ej hvor sjovt! :)

Marianne sagde ...

Sådan en købte jeg på Etsy til min mindste, da han var mere mini. Det er supernuttet!!
Jeg har nu ikke forsøgt mig med en version selv. Det var ellers planen. :)

Dorte sagde ...

Super fin vejledning - takker :-)

Sandra sagde ...

Tak for diy, jeg har brugt din ide til en hagesmæk som du kan se på min blog:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails